Hoe controleer ik welke gebruikers worden meegenomen in de Back-up?
In deze handleiding leggen we uit hoe je kan controleren welke gebruikers en welke data er meegenomen wordt in de back-up.
- Log in in het AFI Online Backup portaal.
- Na het inloggen kom je in het AFI dashboard.
- Kies voor protection
- Op de pagina protection zie je de gegevens:
Microsoft:
Resources:
All → Al het onderstaande zal dan weergegeven worden
Users → Alle gebruikers binnen de Tenant
Shared Mailboxes → Alle Gedeelde postvakken binnen de Tenant
Rooms → Alle ruimten binnen de Tenant
Sharepoint Sites → Alle Sharepoint sites binnen de Tenant
Groups & Teams → Alle groepen en Teams omgevingen binnen de Tenant
Entra ID → Azure Active Directory (Hier kunnen bijvoorbeeld oudere audit logs mee teruggezet worden)
Power Platform → Wordt niet door Cloudwise gebruikt
Entra ID (AAD) Groups → Alle groepen binnen de Tenant (Als er maar specifieke groepen personen in de backup worden meegenomen worden deze gebruikers in de groep “HICT - AFI Back-up” weergegeven).
Google:
Resources:
All → Al het onderstaande wordt dan weergegeven
Users: Alle gebruikers in deTenant
Shared Drives: Alle Shared Drives in de Tenant
Google Directory: Wordt niet gebruikt door Cloudwise
Organizational Units: Alle Organizational units van de Tenant
Google Groups: Alle groepen in de Tenant
Het is belangrijk om te weten dat er alleen iets meegenomen wordt als er een Gold SLA aan gekoppeld is. Dat kun je op de volgende plek nakijken: